הנוסחה לראיון עבודה מנצחת

חגית סנובסקי

הנוסחה המנצחת לראיון עבודה

“ספר לי על עצמך?”

ואנחנו לא באמת יודעים מאיפה להתחיל.

אנחנו מרגישים לחץ ובלבול קל של ערבול מידע.

הרי יש בנו כל כך הרבה, אז ממה להתחיל ומה לספר שיהיה מדויק ונכון כדי לצלוח את הראיון ?

 

אז זהו, שראיון עבודה הוא תהליך. תהליך של הכנה. תהליך של אימון רציונאלי, מנטלי ורגשי.

זאת איננה עבודה קלה. לייצר רושם ראשוני טוב, בזמן קצר ובתנאים מלחיצים, דורשים אימון רב. במיוחד שלכל משרה, מתמודדים עשרות, אם לא מאות, של מתמודדים טובים.

 

טיפים קטנים לצאת גדולים מראיון:

ראיון עבודה מנצח

דבר פשוט 

אתם מכירים את אלה שמדברים בשפה גבוהה עם מילים מורכבות כמו “אתה אומניפוטנטי” במקום להגיד “אתה כל יכול”?, או כאלה שמדברים בסלנג, מכירים? לא יודעת מה זה אומר עליהם , אך אני כן יודעת, ששפה כזו מרחיקה אנשים ולא יוצרת חיבור וקשר. אנשים מחפשים אותנטיות ואותנטיות באה לידי ביטוי בשפה פשוטה וברורה.

ככל שנדבר פשוט וברור כך נשמע יותר אמינים ונצליח לייצר כימיה עם האחר.

 

"אם אינך יכול להסביר זאת בפשטות, סימן שאתה לא מבין את זה טוב מספיק"

אלברט איינשטיין

מודל:  נסיון +   לימוד = צמיחה

מרבית המגייסים משתמשים במתודולוגית שאלות התנהגויות. שאלות אלו דורשות יותר מתשובה של מילה אחת.  הסוד הוא לענות על התשובה באמצעות דוגמאות שחווינו ועשינו. יחד עם זאת, לא לתת פרטים לא נחוצים או רבים מדיי.

ניסיון

באמצעות הדוגמאות אנו מספרים על הניסיון שצברנו ומדייקים את הניסיון בהתאמה לתפקיד שאליו מתראיינים.


לימוד

עלינו לשתף, דרך סיפור הדוגמאות, מה הניסיון לימד אותנו.

צמיחה

דרך הדוגמאות שסיפרנו, ניתן לשים דגש, כיצד אנחנו יכולים להשתמש במה שלמדנו כדי להיות בעלי ערך למעסיק העתידי.

למשל, במידה ומנהלת הגיוס שואלת “ספר לי מצב שבו הייתה לך התמודדות עם לקוח קשה…”  אפשר לענות לפי הנוסחה הבאה:

 

ניסיון: פעם לקוח זועם התקשר לשירות הטלפונים שלנו ואני זה שעניתי לו. הלקוח צעק שהוא קיבל סחורה פגומה בדואר. הלקוח המשיך בצעקות ואני נתתי לו להוציא קיטור מבלי להפריע לו. לאחר שהוא סיים, הודיתי לו על כנות הדברים שלו והתנצלתי בשמי ובשם החברה על חוסר הנוחות. מדהים היה לראות כיצד מילה כל כך קטנה יכולה לשנות כל כך הרבה. רמת הכעס והזעם אצל הלקוח ירדה באופן משמעותי כשלא ניסיתי לתת תירוצים מטופשים והאשמות.  שאלתי אותו, מה יהיה לדעתו החלופה הטובה ביותר עבורו. הלקוח רצה את המוצר החלופי שנשלח לו בשנית. וכך עשיתי. לאחר מספר ימים קיבלנו במייל של החברה תודה על השירות המדהים שהוא זכה.
לאחר משלוח המוצר ללקוח, הרמתי “דגל אדום” וביררתי, את סיבת התקלה של משלוח המוצר הלא תקין.

 

לימוד: מתוך ההקשבה ללקוח והבנה של הכשל בתהליך עד למסירת המוצר ללקוח, יכולתי להציע שיפור לתהליך שהעלה את שביעות רצון הלקוחות.

 

צמיחה: כיום אני רוצה להשתמש בידע הרב שצברתי בנושא של ניהול לקוחות כדי לנהל את שירות הלקוחות  ולתת שירות ייחודי ללקוחות החברה

 

ולא פחות חשוב, ראיון עבודה הא דיאלוג. כמו שבוחנים ומבררים עלינו, כך עלינו לבחון ולברר על הארגון שאליו אנו מתראיינים. על כן אנו מחוייבים לשאול שאלות בראיון עבודה על הארגון, הצוות  ועל התפקיד עצמו.  במאמר “ שש שאלות שיש לשאול בסיום ראיון עבודה” ניתן לקבל הצעה לשאלות מתאימות שאפשר להשתמש בראיון עבודה. שאלת שאלות, מסייעת לא רק להשארת רושם טוב ומקצועי אלא גם עבורנו, לבחון האם זה הארגון המתאים לנו לעבוד בו ולהצליח בו.

 

בהצלחה