כיצד נייצר תקשורת אפקטיבית

איך לייצר תקשורת אפקטיבית

תקשורת אפקטיבית עוסקת במוטיבציה, רצון וחיבור לאנשים. כאשר יש לנו משהו חשוב שאנו רוצים להשיג, יעד או מטרה שהגדרנו, לרוב היא קשורה גם לאחרים. מכאן שעלינו לגרום למוטיבציה אצל האנשים שצריכים לפעול איתם ומולם. ללא השיתוף עימם יהיה לנו כמעט בלתי אפשרי להתקדם. באמצעות התקשורת והחיבור אליכם הם יהפכו להיות עבורכם  שגרירים אשר ידברו בשימכם, ויגידו איזו עבודה נהדרת אתם עושים. אך בשביל כך, אתם חייבים מוטיבציה ולחבר בין אנשים אשר ירצו לעזור לכם.

אני מציגה בפניכם מספר היבטים ליצירת מוטיבציה ותקשורת לקידומכם האישי:

 

 

להזיז את הדברים קדימה באופן חיובישימוש בסוג של תקשורת נרקיסיסטית, תקשורת פוגענית, תקשורת שלילית  אנשים אולי יעשו את מה שאתם אומרים אך רק בגלל הסטטוס של התפקיד שלכם (מנהלים, קצינים וכו’) וגם זה יהיה לפרק זמן קצר מאוד. לכן, תחברו אליכם את האנשים הסובבים אתכם ממקום חיובי, משתף ומקשיב.

 

לבנות תרומה משותפת – במקום להתמקד עליכם, על הצרכים והחשיבות שלכם ביוזמה או פרויקט שאתם מקדמים, תצרפו אנשים אחרים ליוזמה שלכם ותראו זאת כיוזמה משותפת. רמת ההצלחה תהייה גדולה יותר שכן כולם יהיו מחוייבים להצלחה וירגישו שותפים לקידום היוזמה ובכך התרומה תהייה גדולה יותר. אני זוכרת שהכנסתי תהליך עבודה חדש לארגון.  כבר אז, בהשקת התהליך ציינתי את האנשים שהיו שותפים ועזרו לי לאפיין את התהליך ושנתנו לי רעיונות. בפרויקט הבא שעשיתי הם כבר התנדבו להיות איתי. וכל זאת משום שההצלחה שלי זה קודם כל גם ההצלחה שלהם.

 

להביא לידי שיתוף פעולה ותמיכה – לעיתים ישנה מחלוקת ואי הסכמה עם הסובבים אתכם, על נושא מסוים שעולה לשולחן הדיונים. אם יש תקשורת פתוחה והקשבה מהצד שלכם גם אתם תזכו להקשבה ופתיחות מאחרים ומכאן לשיתוף פעולה ותמיכה בסוגיה שהצגתם.

 

להעצים אחרים – כדי ליצור מנהיגות בה אנשים סביבכם מאמינים בכם ופועלים למען האינטרסים שלכם, עליכם להעצים אחרים. כלומר, בתקשורת שלכם אתם לא כופים את דעתכם כעובדה שאין לה עוררין, נהפוך הוא, יש להעצים אחרים ולעמוד על כך שגם הם יגידו את מה שהם מאמינים וחושבים, מבלי לסתור אותם או לצחוק עליהם. יש לערער כל הזמן על הסטטוס קוו. השכל נמצא אצל כולנו יחד וע”י כך שבוחנים דעות, מחשבות ואמונות של אנשים אחרים מקבלים מידע רב יותר ותוצאה נכונה ומדויקת יותר. יחד עם זאת, כמובן שבסוף ובהתאם לסמכות שלכם תהיה היכולת להכריע.

 

לקדם הסתמכות עצמית, אמון וגדילה – המנהיגים הגדולים ביותר הם לא אלו שעושים הכל. הם לא אלו שעושים מיקרו-ניהול וכל דבר חייב לעבור דרכם. זו ממש לא מנהיגות וזו בהחלט לא תקשורת טובה ופורייה.  אתם חייבים לסמוך ולקדם הסתמכות על אנשים אחרים, אנשים אשר חלקם משלימים אתכם וחלקם מבצעים רק את המשימות שלכם. התפקיד שלכם זה להצמיח אותם ואת היכולות שלהם, זאת בעצם מנהיגות אמיתית.

 

שיתוף בחזון שלכם  – כאשר אתם משתפים ומאחדים אליכם אנשים לרעיון או למטרה שלכם, חייב להיות חזון מאחורי זה. לא לחשוש לשתף למה אתם עושים את מה שאתם עושים. למה חשוב לכם לממש את החזון. זאת  כי אנשים מתחברים טוב יותר לרעיון כאשר הם רואים או מבינים את הרעיון הגדול, הנשגב, החזון. רק אז ברורה לחלוטין מהי האג’נדה שלכם ולמה זה חשוב לכם  ומשם אפשר יהיה להשיג הרבה יותר תמיכה ושיתוף.

 

אז כיצד אתם מייצרים תקשורת אפקטיבית?

האם גם לכם יש סודות אשר מעצימים אותכם ומהווים השראה לאחרים?