מדוע אתם לא מתקדמים בעבודה

מדוע אתם לא מתקדמים בעבודה

 

במיוחד בתחילת השנה האזרחית, אני מוצפת במיילים ובטלפונים שהבסיס לכולם זה “מדוע אני שוב לא מתקדם, מוערך ומתוגמל עבור העבודה הטובה שאני עושה כל השנה?” שמתי לב לארבע טעויות מפתח בדרך להשגת היעדים שלהם כשהם מדברים איתי על מסלול הקריירה שלהם וכיצד הם מנסים להיראות מוערכים ולהתקדם בהיררכיה הארגונית.

 

 

1:  בקשה לקידום מבלי לעשות משהו משמעותי אשר יצדיק הנעה קדימה

יש כל כך הרבה אנשים אשר מאמינים בכל לבם כי, הם יכולים לעשות הרבה יותר. הרבה יותר טוב, מהיר ויעיל מזה של המנהל שלהם. בפועל, הם לא עושים דבר על מנת להצדיק אמונה זו בפוטנציאל שלהם ויתרה מכך, הם מסתירים זאת בטענה לצניעות.

אם יש לכם תכונה מסויימת, יכולות יחודיות, או עשיתם אקסטרה מאמץ, זה שאתם תסתירו אותם אף אחד לא יידע על כך דבר וגרוע מכך, אתם לא תיתפסו כעובדים ששווה לשמר אותם בארגון. אל תיכנסו לביקורתיות, שיפוטיות וכעס זה לא יעיל אלא רק יגרום נזק לקידום שלכם. תשאלו את עצמכם, עם היד על הלב, איזה ערך אמיתי אתם יכולים להביא לקידום הצוות או הארגון שלכם.

 

 

2: רשת תמיכה מתוך מהות הנתינה 

קריטי להצלחה שלכם זו עזרה לזולת, נתינה. לא ניתן להגשים חלומות מבלי להעזר באחרים. להצליח בארגון זה לא משחק סולו, וכדי לעבור לשלב הבא, אתם חייבים תמיכה של הסובבים אתכם שיודעים מה הערך שלכם, יודעים מה היכולות שלכם והכי חשוב, ימליצו עליכם לקבלת התפקיד הבא, מתוך הערכה לנתינה שלכם. 

 

3: הבנה לקויה של האקו-סיסטם שבו אתם נמצאים

הצורך שלכם להתקדם בסולם הדרגות חייב להיות בהלימה לצורך של הארגון.

הרבה אנשים מבקשים להתקדם אך ללא הצלחה ושוגים שוב ושוב מבלי להבין שהשגיאות החוזרות על עצמן הן תוצאה של חוסר הבנת הקונטקסט – כיצד הארגון באמת פועל, מה באמת חשוב לארגון ומהי התרומה האמתית של העבודה שלהם לארגון (האם הארגון יכול להסתדר בלי התוצרים של העבודה שלהם ואם לא, אז לכמה זמן? ומה היא העלות של אותה פגיעה?).

תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. האם אתם יודעים מה הארגון שלכם דורש כתרומה מכרעת ו/או רואה כעבודה יוצאת דופן?
    אלו התנהגויות והתייחסויות נדרשות מכם על מנת לצעוד קדימה לתפקיד הבא שלכם בארגון?
  2. האם אתם יודעים מהו החזון, יעדים והמטרות של הארגון ? האם אתם תומכים בהם ובמידה וכן, כיצד הדבר הזה בא באופן היום-יומי של העבודה שלכם? 
  3. האם הגדלתם את התפקיד שלכם או שנשארתם באותם הגדרות תפקיד הראשוניות כפי שהגדירו לכם מראש? במידה והגדלתם את התפקיד, אז יש לחשוב באיזה במידה הגדרות אלו מועילות לארגון, (קרי תומכות במטרות ובחזון של הארגון).
  4. האם הראיתם שאתם יכולים לנהל ולהוביל, ניהול של משימות, קביעת יעדים, הובלת עובדים? או שאתם עדיין מובלים על ידי אחרים?
  5. האם אתם מבינים מה המנהל שלכם וההנהלה הבכירה רואה כהצלחה קריטית לארגון, כיצד אתם תומכים באותם תהליכים?
  6. האם עשיתם הערכה של 360 מעלות כיצד הקולגות שלכם, המנהלים, אנשי הקשר ואולי גם העובדים שלכם, רואים ביכולות ובתרומה שלכם לחברה? במידה ועשיתם זאת, האם שיפרתם את הנאמר או שרק הנהנתם בראש והמשכתם הלאה?

 

4: אין בניה של מערכת קשרים מחוץ לחברה

אחת מהטעויות הגדולות זה, להשאר במקום העבודה שלכם למשך 10-15 שנה וזאת מבלי שיצרתם קשר משמעותי עם אנשים בתחום העיסוק שלכם מחוץ למסגרת העבודה. אתם נשארים מבודדים ומנותקים משדה העשייה האמיתי. אתם למעשה עובדים בבועה. אתם לא מחדשים דבר, עובדים בדיוק כפי שעבדתם לפני שנה, עשר ואפילו 15 שנה. אותן טכניקות ושיטות עבודה. כל החדשנות למעשה נעלמת ולא הבאתם ערך לארגון.  כשהפיטורים מגיעים (ותמיד מגיעים) אתם נשארים הרחק מאחור, מבודדים מכל ידע מקצועי מתקדם והחשוב מכל מבודדים מכל מקור אישי שיכול לתת לכם כיוון.
אותם אנשים, שאני רואה, לא יודעים לבנות פרופיל לינקדאין, לא יודעים כיצד להתראיין ובמיוחד לא יודעים כיצד לייצר מחדש “חברויות מקצועיות”.

הדבר שיעשה אתכם חזקים בתוך הארגון שלכם, זה למדוד את היכולות שלכם על בסיס שנתי מחוץ לארגון, לשאול :

  1. עד כמה אתם מבוקשים?
  2. עד כמה היכולות שלכם הן רלוונטיות בשוק העבודה הנוכחי?
  3. כיצד אתם מעבירים את המסר המקצועי והאישי?

 

 הדבר נועד בין השאר להמציא את עצמכם מחדש, להביא לידי מימוש את אותם יכולות בינאישיות שטמונות בכם.

תתנסו בראיונות רגילים, גם אם אתם לא מתכוונים לעזוב את מקום העבודה. תצאו לכנסים. צאו ללמוד.  אלה יסייעו לכם לחוש את השוק, מה החידושים בו, מהם הדרישות, לפגוש אנשים חדשים ובכך לחזק את תחושת החיוניות והערך שלכם בשוק בכלל ובארגון שלכם בפרט ולהביא לכדי מיצוי את הפוטנציאל הגלום בכם.

 

על מנת לראות את הטיפים אשר כן יעזרו לכם להתקדם במקום העבודה  >> לחצו כאן