קורות חיים דור 4.0

חגית סנובסקי

7 דרכים להתקדם לקורות חיים דור 4.0

העולם של חיפוש עבודה משתנה במהירות! גם כתיבת קורות חיים משתנה.

 

פעם היינו קשורים לכללי כתיבה ברורים. נאמר לנו: “ככה אתם חייבים לכתוב את קורות החיים שלכם!” ואנחנו צייתנו. כיום הדברים שונים לחלוטין. כיום העולם הוא עולם של מספרי סיפורים וייחודיות. קורות החיים שלנו יכולים להיות ממש הסיפור של החיים שלנו. שאם לא כן, אנחנו נראה בדיוק כמו כולם עם משפטים כגון: “אני מוכוון תוצאות” ו “יש בי מוטיבציה עצמית גבוהה”.

 

השפה הזו, היא שפה של עולם התעסוקה הישן והיום זה נתפס כמו שפה אחידה של רובוטים. או כמו שאני קוראת לזה דור 2 ועלינו להתקדם לקורות חיים דור 4.0 של מציאת עבודה. להשמיע את הקול שלנו, את מי שאנחנו ומה שיש לנו להציע. הרעיון הוא להביא את הייחודיות והיכולות הטבעיות שלנו לידי ביטוי באמצעות קורות חיים שיהוו “רגל בדלת” להשיג ראיון עבודה.

קורות חיים דור 4.0

חוק מספר 1

 

הכלל הישן “אוסר” עלינו להשתמש במילה “אני” בקורות החיים.

ואני שואלת, למה לא? למה להצניע את עצמנו עד כלות? ברור שאפשר. זה חלק מהמיתוג והסיפור של העשייה שלנו.

חוק מספר 2

 

הרבה פעמים אני רואה שימוש בססמאות בקורות החיים. כגון: “ניסיון מוכח של הצלחה…”, “קשר עם רשויות/ממשקים..” “הובלת פרוייקט אסטרטגי”, “ייזום פרוייקטים/תוכניות..” בורינג!

אלה ססמאות, שנשארות ססמאות כל עוד אנחנו לא מספרים את הסיפור ונותנים פירוט עם דוגמאות.

לדוגמא:

  • “ניסיון מוכח של הצלחה…” – לפרט מהו הניסיון המוכח, מהי ההצלחה הזו עבורנו ועבור הארגון שלנו.
  • “קשר עם ממשקים..” – לפרט מה הערך שהבאנו לקשר הזה, מה התועלת ביכולת ליצור קשר עם ממשקים.
  • “ייזום פרוייקטים/תוכניות…” – לפרט איזה פרוייקטים, איך יזמנו, מה יזמנו, מה זה שיפר, מה ה- ROI של היוזמה הזו.

 

כלומר, עלינו לספר את הסיפור בתמצית אך עם הבנת הערך והתועלת שנתנו לארגון.

חוק מספר 3 

החוק של דור 2 אוסר על כתיבת סיפורים ב Summery  או בתחילת קורות החיים. יחד עם זאת יש כאלה שאני רואה שכותבים תקציר של קורות החיים.

הרעיון של ההקדמה זה לתת תמצית של היכולות הטבעיות וההצלחות שמחזקות את היתרון היחסי שלנו.

דוגמא 1 :

הקדמה קורות חיים דור 2:  “ניהול והובלת פרויקט תהליכי עבודה להצלחה”   

הקדמה קורות חיים דור 4.0: הטמעתי תרבות ותהליכי עבודה של יצירת שיתוף, העברת ידע ומידע שהביא לקבלת תמונה רחבה ומדויקת, שאיפשר את הצלחת הפרויקט הרבה מעבר ליעדים שנקבעו.

 

דוגמא 2:

הקדמה קורות חיים דור 2: מנהל שרות לקוחות מוכוון תוצאה עם ניסיון מוכח של הצלחה

הקדמה קורות חיים דור 4.0:  אני אוהב לעסוק בתמיכת לקוחות ואני רואה בזה שליחות.  הן באוניברסיטה, בה סייעתי לסטודנטים בנושא תוכנות ומחשבים והן בתחום עיסוקי כמנהל פרוייקטים בתחום שרות לקוחות, חשוב לי להבין את הקושי של הלקוח ולתת לו פתרון יצירתי ובכך הבאתי לשביעות רצון והמלצה של הלקוחות להמשך קשרי עבודה עם הארגון.

עכשיו בואו נכנס לנעליו של המעסיק. איזה מבין ההקדמות מרשים יותר, אם איזה מועמד היינו מעוניינים להיפגש?

חוק מספר 4

הכלל בקורות חיים דור 2 מנחה אותנו לפרט את כל המשימות והחובות שביצענו בכל עבודה.

האמת, זה לא ממש מעניין. ואפשרי לכתוב זאת גם באמצעות הצלחות ומה השגנו דרך המטלות והחובות שלנו.  


דוגמא :

קורות חיים דור 2 בתחום ניהול והדרכה:   “ניהול תהליכי ליווי והדרכה של העובדים.”   

הקדמה קורות חיים דור 4.0: ביצעתי תהליכי ליווי והדרכה ייחודיים עם העובדים לטובת איתור הפערים המקצועיים. הליך הטיפול כלל אבחון וטיפול הפערים, הקמת צוות מקצועי והשגת יעדים שנקבעו. הושם דגש בבניית תחושת מסוגלות והצלחה.

חוק מספר 5

בקורות חיים בדור 2 נדרש מאיתנו להכניס מילות מפתח התואמות לדרישות התפקיד, כדי שמערכות הגיוס האוטומטי יצליחו ל”שלוף” אותנו מבין כל אוסף קורות החיים. אני לא שוללת זאת, אך אני מציעה אפשרות נוספת שאמנם מאלצת אותנו לצאת מאזור הנוחות אך הסיכוי להגיע לראיון עבודה הוא גבוה יותר – ואני מתכוונת לאתר את מנהל הגיוס או מישהו שעובד בארגון ודרכו להעביר את קורות החיים.

נכון, זה דורש השקעה של זמן ואנרגיה כדי לחקור ולאתר וגם לפנות ולבקש, אך הסיכוי הרבה יותר גבוה, בשורה התחתונה, להגיע לראיון עבודה

חוק מספר 6

קיים חוק, בדור 2,  שקורות החיים צריכים להיות בסדר כרונולוגי ואין ממש הסבר למה עברנו מקום עבודה אחד לאחר.

מנהלי גיוס רוצים מאוד לדעת את הלמה, מה הניע אותנו לעבור מעבודה אחת לעבודה שניה. אז למה לא לספק את חוסר הוודאות.

לדוגמא:

“בניתי את מערכת תמיכת לקוחות בחברת וויבר. כעבור חצי שנה תמכנו מחצי מליון לקוחות פעילים ליותר מ 20 מיליון לקוחות פעילים ולאחר 3 שנים היו כבר יותר מ 400 מליון לקוחות פעילים במערכת. עזבתי את החברה לאחר שהיא נרכשה ע”י חברת רקוטון היפנית.”

 

עכשיו מנהל הגיוס יודע למה אנחנו מחפשים עבודה. צמצום אי הוודאות היא העבודה העיקרית שלנו בכתיבת קורות החיים.

חוק מספר 7

הכלל בדור 2 אומר שלא מקובל לעשות הפניות בתוך קורות החיים.

לדעתי זאת “ה”משמעות של קורות חיים דור 4.0 !

רצוי להוסיף כל חיזוק חיצוני שיעיד על מי שאנחנו ועל היתרון היחסי שאנו מביאים כערך למעסיק.

לדוגמא: המלצות מתוך לינקדאין, בלוג שכתבנו, פרסומים שלנו, פרסים שקיבלנו, התנדבויות או כל דבר אחר שיהווה עדות על הערך שאנו מביאים. עלינו לזכור, ככל שמקבל ההחלטות מחזיק את קורות החיים למשך זמן ארוך יותר, כך הסיכוי, שהוא יסתקרן ויקרא עלינו, גבוה יותר.

וככה העולם עובד. בואו נסתכל בדפי מכירות של אמזון או בכל אתר אחר, שם הם מביאים חיזוקים ועדויות לשרות או המוצר שלהם כדי לחזק את הדעה החיובית שלנו לערך שהם מביאים. אז אם הם ממקסמים את הרווח שלהם, אז למה לא אנחנו?


עולם העבודה השתנה ואנחנו חייבים להתאים את עצמנו לכך. נכון, זה מצריך מאיתנו לצאת מאזור הנוחות ולהשקיע זמן, אנרגיה ולפעמים גם כסף כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים. וזו הבחירה שלנו.

אינשטיין אמר פעם: “טירוף זה לחזור על אותה הפעולה פעם אחר פעם ולצפות לתוצאה שונה״, וזו בהחלט הבחירה שלנו.

 

אשמח לשיתוף שלכם.