3 הטיפים שיאפשרו לך לשלש את הסיכוי שלך לעבוד בעבודה שאת רוצה בה

 
 
שליחת קורות חיים זה כמו לוטו. את מקווה כי הצד השני, שלא מכיר אותך ואת היכולות שלך, ישלוף מתוך
התיקייה שלו במייל, מתוך מאות מתמודדים, את קורות החיים שלך ויגיד “אותה אני רוצה” ובסופו של דבר להתקבל לעבודה.
על מנת לבלוט ולעבור את משוכת “השליפה”, יש לבצע מספר תהליכים מקדימים לפני ששולחים את קורות החיים
והדבר מתחלק לשלושה חלקים עיקריים:

 

 

 

 

 

אפשרות ראשונה – כתיבת קורות
החיים

אין דרך אחת  “נכונה” לכתיבת קורות חיים. יש מספר
רב של דרכים, מספר סגנונות. אבל מוסכם ע”י כל המומחים בתחום, כי יש 4
פרמטרים אשר חייבים להיות מוכלים בכל קורות חיים
:
1)  
דינמיות וייחודיות – קורות החיים שלך חייבים להיות דינמיים וייחודיים.
כלומר כל קורות חיים אשר את שולחת הם למעשה “פיסת אמנות” כלומר משהו
ייחודי אשר מתאים ומבדיל אותך מהמועמדים האחרים.  קורות החיים הם למעשה הבבואה שלך באותו תפקיד
ספציפי אשר רצית אותו, הייחודיות שבך אשר מראה את הכישורים שיש לך להציע בהתאם
לדרישות התפקיד.
 
2)  
התחשבות והקלה – “הראשון” אשר קורא את קורות החיים שלכם הוא
זה שקורא עוד מאות קורות חיים. יש לטעת בו את התחושה כי את מתחשבת בו ומבינה בדיוק
את הדרישות של התפקיד, או בקצרה לא לבזבז את הזמן שלו. לכן, קורות החיים חייבים להכיל
את הנקודות הבאות:
 
–       
נוחים לקריאה, כתב לא צפוף, פסקאות 
ומשפטים מסודרים  הן  מבחינה לוגית והן ברצף כרונולוגי מדויק. כך
שיהיה כמה שפחות שאלות ותהיות לגבי העבר התעסוקתי שלכם.
–       
פורמט להפניה, 63% ממנהלי הגיוס הביעו עדיפות למשלוח ב WORD  לייתר דיוק בפורמט  DOC ואילו השאר 37% העדיפו
בפורמט של PDF. יש לוודא כי המשלוח הוא בפורמט DOC ולא DOCX, שכן אחרת נשמר שם
היסטוריה וגרסאות שאת לא היית מעוניינת שיבחינו בהם. לכן טיפ ממני  – לעשות העתקה של התוכן הסופי למסמך חדש ורק אז
לשמור אותו.
–       
שימוש בבולטים (דגשים), כמות נקודות קריאה קצרות ותמציתיות.
–       
שימוש באותה שפה או שפה דומה של הדרישות לתפקיד. אנשים נמשכים לאנשים
אשר דומים להם. עובדה.  לכן על מנת לייצר
יתרון יחסי מעל המועמדים האחרים יש לדבר באותה שפה, אותה אינטונציה ובאותן מילים שבהן
הדרישות כתובות.


טיפיש להסתכל ב Linkedin
ולראות מי זה מנהל כ”א, או מנהלת הגיוס ולראות באיזה שפה, מונחים
ואינטונציה  הם כתבו את קורות החיים שלהם
עצמם.    
 
3)  
אינפורמטיבי ותמציתי – אין חוקים ברורים אך באופן כללי
א)  
לבוגרי אוניברסיטה או לעובדים שהניסיון התעסוקתי שלהם לא עולה על 7
שנים, אורך קורות החיים לא יעלה מעל דף אחד של A4 . 

טיפעל מנת להקטין קורות חיים מ 2
דפים ל 1, הפטנט הוא שינוי במרווח של השוליים.
 
ב)   
מתחת לשם שלך יש לרשום 2-3 דגשים המתמקדים בעובדות, כלומר הישגים,
יוזמה ואחריות ולא משימות ותפקידים. כגון: “בפרוייקט בנושא…. צימצמתי את העלויות
ב- 10%”.
או “העליתי את שביעות רצון הלקוחות מחוסר שביעות לשביעות גבוהה באמצעות…”
 
4)  
דיוק בתוכן, איות ודקדוק –  היות וקורות החיים הוא למעשה כרטיס הביקור שלך,
יש לוודא ולאמת כי אין  במסמך הנשלח
שום שגיאות כתיב ובעיות תחביריות של עבר / עתיד / הווה.

 

בסקר שנערך עם מעסיקים לגבי הגורמים העיקריים הפוסלים את קורות החיים
מלעבור לשלב הבא נמצא כי איות ודקדוק הינו בעל חשיבות גבוהה.
 
 
 
 
 
 
 
טיפ
לתת לחבר/ה לראות ולעבור על
“קורות החיים” לפני המשלוח, עין נוספת פותרת בעיות רבות של מבוכה
ובוודאי זריקה לפח של קורות החיים.
 
 
 

אפשרות שניה –  Linkedin

כיום יותר מ 96%  ממנהלות הגיוס ומשאבי האנוש עושות שימוש ברשת ה Linkedin לשם גיוס אנשים ואימות נתונים מול קורות החיים.מומלץ, שהפרופיל
העסקי שלך ייכתב באופן מעורפל יחד עם זאת, יכסה את כל היתרונות והחוזקות שלך בתחום,
שכן במידה ויהיה מפורט מדי ייתכן ויכשיל אתכם באימות הנתונים מול קורות החיים שנשלחו.
לכן 7 הנקודות הבאות הן
הכרחיות בהקמה נכונה של פרופיל Linkedin שלך:
1)  
התמונה שלך – התמונה חייבת להיות שלך! לא של הכלב, של השכנה או סתם
דמות קומית לא ברורה. Linkedin הינה רשת
עסקית וככזו עליך להתייחס ולהציג את עצמך באופן יאה ומכובד למקום.
יש לזכור כי אנשים זוכרים פנים יותר משמות. ולכן אין לצרף תמונות מימי
החתונה שלך או לצרף תמונה שגזרתם מתוך תמונה משותפת עם עוד מישהו. תשקיעי בעצמך
ותצלמי תמונה שלך מחייכת, לבושה כראוי ומאחוריך רקע חלק. (אפשרי בהחלט להשתמש
בנייד שלכם כדי לצלם תמונה כזו).
2)  
כותרת – יש לך 120 תווים להסביר לעולם מה את עושה ומה הייעוד שלך. הרוב
המכריע של האנשים כותבים שם רק את התפקיד הנוכחי שלהם,  לכן יש לבחור את מילות המפתח הנכונות אשר:
–       
ייגרמו לאנשים לזכור אותך
–       
יעזרו לך למצוא את האנשים הנכונים עבורך
יש לזכור כי Linkedin זה למעשה מנוע חיפוש.
3)  
Summary – למעשה אפשר
לעלות שם הכל, החל מתמונות, אינפוגרפיקה, וידאו אשר את מופיעה בו וכמובן טקסט. מומלץ
להתרכז בנושא של חלק זה. משום שהוא הקריא ביותר והנגיש ביותר למשתמשים. בקצרה אפשר
לחשוב עליו כסוג של  משבצת הזהב בפרסום.
מפרסמים שמים עליו מיליונים, אז למה לא את, וכל זה ניתן לכם בחינם, אז לא תיקחי?
בכל מקרה, המידע ב- Summary חייב להשאיר רושם עז  וידע משמעותי של מי את, מה הם היכולות שלך וכיצד
את יכולה לעזור לאנשים.
4)  
הניסיון שלך – אפשרי להעתיק מקורות החיים שלך, אך היות ואתם שולחים
קורות חיים שונים או בניסוח שונה מזה שב- Linkedin, הדבר עלול לעורר תהיות
מיותרות. לכן ההמלצה שלי להוסיף את שם המעסיק, מיקום, תאריכים ולכלול בסיכום כישורים שבאו לידי
ביטוי, הישגים, לימודים.
 
5)  
מילות מפתח &  SCO
– יש לשים מילות מפתח בכל מקום שאתם חושבים שהם רלוונטיות וכל זה
בשביל שמנוע החיפוש יימצא אתכם (SCO)

טיפ:
על מנת לדעת מה הם אותם מילות החיפוש הרלוונטיות, יש לגשת לדף העסקי של המעסיקים
הפוטנציאלים ולבחון מה הם אותם מילים ומונחים אשר הם משתמשים בהם לסביבת עבודה אשר
אתם מתמחים.

6)  
המלצות – אחד מהכלים החשובים ביותר
לבנות את האמינות שלך זה שכל אחד מהממליצים שלכם יכתוב דבר או שתיים מהתכונות
החזקות שאת היית רוצה להבליט. במידה ואתם לא יודעים כיצד לכתוב המלצה, יש ברשת כלים
ליצירת המלצות באופן אוטומטי ואז לשלוח את זה לאותו ממליץ כרפרנס.
7)   פרופיל – יש לוודא כי יש לך פרופיל מושלם ב 100%
, כזה פרופיל גם יקודם ב Linkedin באופן טוב יותר מכזה שהוא חסר.
 
 
 

אפשרות שלישית – Facebook, Twitter ושאר
רשתות חברתיות

 

 

 

הסוד השמור ביותר בכל
מחלקת גיוס והשמה זה אופי החקירה אשר עושים על המועמד. כל מועמד אשר נשקלת
מועמדותו, חייב לדעת כי בין הדברים הראשונים בתחילת התהליך זה גיגול, מחפשים אחריו
מידע. מה הוא עשה, איפה היה, עם מי הוא מתרועע, אופי הבילוי ועוד. בדוגמה
למטה  אנו רואים מורה בשם אשלי פיין אשר
פוטרה מבית הספר אשר לימדה בו בגלל שהיא מהווה דוגמה רעה.
 

 

 
כל פעולה שאנו עושים
ברשתות החברתיות משאירה עקבות דיגיטליות, עקבות אלו קשה מאוד למחוק אותם.  כיום 1 מתוך 5 מועמדים נפסלים בגלל התוכן שהם
מפורסמים בו.
לכן תחפשי כיצד את
מופיעה בגוגל, מס’ הפעמים אשר גוגל מזכיר את השם שלך, האם התמונות הם חיוביות?  האם התוכן ראוי? תשאלי את עצמך, האם כל אלו
יכולים למנוע ממך לקבל את עבודת החלומות שרצית?

 

טיפ להכרה בכן כמומחיות
חשוב מאוד, במידה ואת רוצה שיכירו אותך כמומחית בתחום מסוים, אז חובה שתכתבי
בבלוגים שונים, תכתבו מאמרים ספציפיים על אותו תחום מומחיות שלכם. הדבר ימצב אותך
כמומחית ויעניק לכם בונוס גדול מאוד משאר המועמדים האחרים לאותו תפקיד וכמובן
אפשרות לשכר גבוה יותר.

 

טיפ להסרת תכנים לא רצויים:
1)   אפשר לגשת לאתר http://justdelete.me/ , אשר מראה את כל המדיות החברתיות הקיימות ואפשרויות למחיקה.
2)   גוגל מאפשרת מחיקה של לינקים  https://www.google.com/webmasters/tools/removals?pli=1
מסוימים אשר אתם מופיע שם.
3)   במידה ואת מופיע בבלוג מסוים או באתר מסוים בצורה שאת
חושבת שהיא מביכה למדי או לא ראויה, יש לגשת ל www.whois.com
ולחפש את מספר הטלפון או המייל של מנהל הדומיין ולכתוב לו מכתב בקשה להסרה.
 

לסיכום

 

הלקוחות שלי,
אשר ליוויתי אותם לאורך השנים, והתנהלו לפי השיטה הזו, הצליחו למצוא את העבודה
שרצו.  שלא תטעו, זה לא אומר שתקבלו עבודה
באופן מיידי אך זה בוודאי יגרום לאנשי הגיוס לשים לב אליכם ולעקוב אחריכם ובבוא
העת לתת לכם את התפקיד שאותו אתם מחפשים. כי ברגע שאתם ממוקדים במה שאתם רוצים
ומכוונים לשם, התוצאה מדברת בעד עצמה.  וזה
הסוד במיקוד ופיתוח הקריירה
אתם מוזמנים לשתף את
המחשבות שלכם, את החוויות שלכם  ואפילו את הניסיון
שלכם בסעיף הערות או ליצור איתי קשר דרך הבלוג, בפייסבוק  או בטלפון.