איך להתכונן לפגישת נטוורקינג לניהול הקריירה שלך?

פגישות Networking חלק ראשון בעשרה צעדים

חגית סנובסקי

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

איך להתכונן לפגישת נטאורקינג לניהול הקריירה שלנו

בעולם העבודה המשתנה, ניהול קריירה הינו קריטי אם החלטנו לעשות שינוי קריירה או לקדם את הקריירה שלנו. בעידן החדש, נטוורקינג הוא אחד מהכלים החשובים לניהול הקריירה והעסקים. ככל שאנחנו מחוברים ליותר אנשים כך אנו חשופים ליותר הזדמנויות.

והזדמנויות מגיעות מאנשים.

אז נכון, יותר ויותר אנשים מבינים את חשיבות הנטוורקינג, אך בפועל הם לא באמת מיישמים זאת.

למה?

לא בגלל שהם חושבים שזה לא חשוב אלא בגלל שהם שלא יודעים איך לעשות זאת. ובדרך כלל, כשאנחנו נמצאים באי ודאות וחוסר בהירות, עולה בנו הפחד שגורם לנו לתקיעות.

עולים בראשנו “סרטים” כמו: “מה יגידו עליי”, “מה הוא יחשוב שאני”, “ואם הוא יסרב לי” וכיו’ב.

מכירים?

העניין הוא שהתקיעות מייצרת תסכול והתוצאה היא, לוותר ולהישאר באזור הנוחות, שלא ממש נוח.

לא חבל ?

אם תפעלו על פי השלבים הבאים ותסכימו להיכנס בקיר הפחד, מבטיחה לכם שלא רק תייצרו קשרים מעולים ליצירת הזדמנויות אלא גם תהנו מכך.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

השלבים לפגישות הנטאורקינג

שלב ראשון – הבנת המטרה

מה היעד שלנו. לאן אנחנו רוצים להגיע. איזה תפקיד אנחנו מחפשים.

נניח שאני רוצה תפקיד ניהולי בתחום התעשייה. אני מסמנת לי את היעד וממנו אני צועדת אחורה.

 

שלב שני – רשימת אנשים

עלינו לעשות רשימה של אנשים. מתחילים עם האנשים הקרובים לנו ושמכירים אותנו. משתי סיבות: האחת, לפעמים ההזדמנות נמצאת ממש לידינו. השניה, יותר קל לתרגל ולהתאמן על מי שמכיר ואוהב אותנו. שיקבל אותנו כמו שאנחנו.

בהמשך עלינו לאתר אנשים שחשוב לנו להפגש איתם.

networking-11

שלב שלישי – מטרת הפגישה

עלינו לרשום לעצמנו את מטרת הפגישה.

לפעמים אני שואלת אנשים לפני פגישה “מה מטרת הפגישה” והם עונים לי:”לא יודעת נזרום ונראה מה יהיה”. ממש לא!!!

אם לא מגיעים עם מטרה, (כגון: למצוא עבודה, להגיע לאיש קשר מסוים, לקבל אינפורמציה על תחום/ארגון/אדם מסויים) אנחנו עלולים לבזבז זמן, כסף ואנרגיה וסביר להניח גם הזדמנות.

 

שלב רביעי – מה התוצאה האופטימלית

עלינו לרשום לעצמנו 3 אפשרויות של תוצאה : האופטימלית, הריאלית, המינימלית.

למשל: “מטרת הפגישה: להגיע לאדם מסוים” .

התוצאה האופטימלית: בזמן הפגישה שהאדם עימו אנו נפגשים, מכיר אישית את האדם שאנחנו מחפשים וגם מחבר ביננו בזמן הפגישה עצמה.

הריאלית – שייתן לנו טלפון ישיר להגיע לאדם שאנחנו רוצים

המינימלית – שייתן לנו דרך להגיע לאדם שאנחנו רוצים, כגון: איש קשר, או מידע וכו’.

 

שלב חמישי – חקר

עלינו לחקור על האדם שאנחנו עומדים להיפגש עימו. היום, יותר מתמיד, קל לעשות זאת באמצעות הרשתות החברתיות. גם אם אין מידע , עלינו להיות יצירתיים ולאסוף עליו מידע שיסייע לנו להתחבר אליו בהיבט האישי ולהבין מה מניע אותו.

 

שלב שישי  – מה ייצא לו מהפגישה

עלינו לחשוב, מה יצא לאדם זה, שעימו אנו נפגשים, מהפגישה הזו?

העולם העסקי עבר שינוי בעשור האחרון , ומתפיסה של “מה יוצא לי מזה” עבר לתפיסה של “איך אני יכול לעזור לך”.

כלומר שינוי גישה ממקום של נתינה לאחר ולא “אני במרכז”. אנשים ירצו לעזור לנו אם אנחנו נעזור להם. לאנשים יש דחף להחזיר טובה לאנשים שעשו להם טובות.

 

שלב שביעי – תכנון תוכנית מגירה

מה יקרה, אם מתברר, שלאותו אדם שעימו אנו נפגשים אין בכלל יכולות לסייע לנו. הוא אומר לנו שהוא לא מכיר את האיש שאנחנו מחפשים קשר אליו או שהוא ממש לא יכול לסייע לנו למצוא את התפקיד שאנחנו רוצים?!

אופסססס!

אל בהלה, וזה לא מה יוריד לנו את “הרוח מהמפרשים”.

עלינו לשאול אותו “האם יש לך אנשים שאתה חושב שכדאי לי להיפגש איתם ?”

“האם אתה יכול לתת לי 2 אנשים שאוכל ליצור עימם קשר ולומר להם שקיבלתי את הטלפון ממך?”

 

שלב שמיני – זמן הכנה

אנחנו חייבים להכין את עצמנו לפגישה כזו ולא לעשותה על הדרך. מעבר לכך ששלב ההכנה מייצר לנו ביטחון בפגישה, הכנה כזו משודרת באופן תת מודע לצד השני והוא מרגיש זאת! כל אדם רוצה להרגיש חשוב ושהתאמצו בשבילו.

 

שלב תשיעי – איך לפנות לאנשים

אופן הפנייה יכולה להיעשות בדרכים שונות. נטוורקינג, רשתות חברתיות, כתיבת אימייל אישי, נייד, אירועים או כל דרך יצירתית אחרת.

עלינו לפנות אליו בצורה שתגרום לו להסתקרן ולראות מה יש לנו להציע. עלינו לדבר על התוכן והמהות של הנושא ולגרום לו לפתוח את המייל.

חשוב מאד, להוסיף מילה טובה, פירגון למי שאנחנו פונים. למשל, “נהניתי לקרוא את הדברים שכתבת והם היוו עבורי השראה”.

חשוב לכתוב בעברית (או אנגלית) תקנית ומסודרת. מומלץ לתת למישהו שסומכים עליו, להסתכל ולקרוא את הכתוב ושייתן פידבקים.

התבנית תהא בצורה של סיפור: הצגה עצמית, גוף הנושא, להודות לו ולומר שהוא לא חייב.

גישה כזו גורמת לאנשים לפתוח את הלב ולרצות לסייע.

ומסיימים במשפט “האם אפשרי מבחינתך/נוח לך  להפגש ביום … בשעה…. “.

 

טיפ: לא לתת אופציה של שאלת כן או לא לפגישה “כגון: האם אתה מעוניין להפגש?”. צריך לצאת מנקודת ההנחה שמתקיימת פגישה.

 

שלב עשירי – המלצה: הכנה מנטלית וסיוע של “היקום”

כשאנחנו ממוקדים במטרה שלנו, מוכנים לעבור בקיר הפחד ויוצאים לפעולה כל היקום מתכנס לסייע לנו.

עלינו ליצור מודעות סביבתית. כלומר, לדבר על החלומות והשאיפות שלנו, לכמה שיותר אנשים. כי כמו שאמרתי בתחילה , הזדמנויות מגיעות מאנשים. וככל שאנשים יהיו מודעים לעשייה שלנו ולאותן חלומות כך זה יכול לקדם אותנו ולחבר אותנו לאנשים שאנחנו רוצים להגיע אליהם.

 

 

צאו מאזור הנוחות כאן ועכשיו ותספרו לי איך היתה הפגישה לאחר ההכנה.

מחכה לשמוע וללמוד מכם.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn